رئیس موسسه رازی : تصور یک روز بدون وجود دامپزشکان در سرتاسر جهان غیرممکن است

16 مهر 1397, ارسال شده توسط: saeedseery

وت پارس - رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پیامی فرا رسیدن روز ملی دامپزشکی را به جامعه دامپزشکی کشور به ویژه محققان و دامپزشکان موسسه رازی تبریک گفت.

رئیس مؤسسه واکسن و سرم سازی رازی : برای تأمین مواد اولیه واکسن‌ها با مشکل مواجه هستیم!

به گزارش وت پارس ، در متن این پیام آمده است :
بی‌تردید سلامت، بهداشت و امنیت غذایی از مقوله‌های بسیار مهم زندگی تمام جوامع بشری است. باید دامپزشکان نیز مانند پرستاران، معلمان و پاسداران ستایش شوند چرا که این عالمان نجیب، خدوم، بی ادعا و گمنام برای حراست از سلامت جامعه در صف اول مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هستند، بیماری‌هایی مانند هاری، تب مالت، جنون گاوی، آنفلوآنزای پرندگان و بسیاری دیگر که از این دست می‌باشد. تصور یک روز بدون وجود دامپزشکان در سرتاسر جهان غیرممکن است و اساس سلامت غذایی و حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامتی در سرتاسر گیتی تا حد بسیار زیادی برعهده دامپزشکان است و تصور عدم وجود این قشر سخت کوش و تلاشگر، غیرممکن می‌باشد .
اهمیت فعالیت‌های مستمر و دقیق دامپزشکان عزیز در زمینه‌های تحقیقات و تولید واکسن‌های دام و طیور، پایش بهداشتی و مراقبت‌های کلینیکی دام و طیور را بدون شک در این نوشتار کوتاه نمی‌توان بیان نمود. اما وظیفه خود می‌دانم در حد توان این تلاش‌های ارزنده را ارج نهاده و از درگاه خداوند منان برای نویدآوران سلامت و بهداشت و سربازان بی‌ادعای عرصه بهداشت توفیق روز افزون آرزو نمایم. امیدوارم همه دامپزشکان خدوم و وظیفه شناس کشورمان در تمامی مراحل زندگی و انجام ماموریت‌های محوله در سایه‌ی توجهات حضرت ولیعصر (عج) بیش از پیش موفق و منصور باشند .
موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکزی که وظیفه حفاظت و حراست بهداشتی این مرزو بوم را بر عهده داشته است محل تجلی علم و عمل در زمینه فعالیت‌های دامپزشکی و پزشکی بوده است، امید است با توجه هرچه بیشتر به این موسسه و ارج نهادن به تلاش‌های بی‌دریغ پرسنل خدوم و جهادگران خاموش عرصه بهداشتی، روح امید و تلاش مضاعف را در این عزیزان تقویت نماییم .در پایان از خداوند سبحان، توفیق روزافزون همکاران، ارتقاء جایگاه و منزلت واقعی دامپزشکی در صحت و سلامتی جامعه را خواهانم.