رییس سازمان دامپزشکی : کاهلی برخی دامپزشکان در واحدهای تولیدی را نباید پای علم دامپزشکی گذاشت

13 آبان 1397, ارسال شده توسط: saeedseery

وت پارس - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامداران نگران تامین واکسن دام ها نباشند و به اندازه کافی در انبارها واکسن دامی وجود دارد.

آخرین روایت رییس سازمان دامپزشکی از آنفلونزای پرندگان : هفده میلیون تلفات در پانزده استان

به گزارش وت پارس و به نقل از مهر ، دکتر علیرضا رفیعی پور در دیدار با دامداران نیشابور اظهار کرد: مشکلات در حوزه دامپزشکی وجود دارد و همواره من و همکارانم در تمام کشور در خدمت دامداران و تولید کنندگان هستیم و آماده شنیدن مشکلات و رفع ابهامات شما می باشیم و دستور دادیم درب اتاق مسئولین دامپزشکی به روی تشکل ها، تولید کنندگان و همکاران بخش خصوصی همواره باز باشد .وی افزود: اگر نظم در یک مجموعه دامی وجود داشته باشد، نشان دهنده موفقیت های آن است. وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی در حوزه های بهداشتی شامل واکسیناسیون دام ها، انجام امور آزمایشگاهی برای شناسایی بیماری ها و نظارت بر تولید محصولات دامی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بزرگترین مشکل سازمان دامپزشکی کمبود واکسن بود و بیشترین تلاش ما این بوده است که همیشه واکسن به اندازه کافی در دامداری ها وجود داشته باشد.
رفیعی پور بیان کرد: ذخایر واکسن های کشور نسبت به سال های گذشته بهتر شده و به اندازه کافی در انبارها موجود می باشد و دامداران نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و کمبودی وجود ندارد.وی با اشاره به واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت به کشور گفت: ما به حوزه تولید و مدیریت تولید گوشت به اندازه کافی توجه نکرده ایم و باید تلاش کنیم تا در این حوزه شاهد موفقیت های روز افزون باشیم. مدیران دامداری ها باید به مدیریت تولید، مدیریت بهداشت، مدیریت بازار توجه کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: جامعه ما با افزایش جمعیت به لبنیات دامی نیاز دارد و به همین علت باید به مدیریت تولید، مدیریت بهداشت و مدیریت بازار توجه کنیم. شیر نیشابور به قاره اروپا و آمریکا صادرات می شود و ما به عنوان مسئولان این بخش به دامداران و شرکت های دامی و لبنی کمک خواهیم کرد تا مشکلات به حداقل برسد.
رفیعی پور در خصوص انتقاد یکی از اعضای اتجادیه دامداران نیشابور در جهت اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی افزود: حضور دامپزشکان در واحدهای تولیدی سبب افزایش کیفیت و کمیت تولیدات خواهد شد و به رونق تولید کمک می کند .
وی عنوان داشت: کاهلی برخی دامپزشکان در واحدهای تولیدی را نباید پای علم دامپزشکی گذاشت و قانون و علم دامپزشکی را زیر سوال برد.رفیعی پور افزود: برای تامین سلامت محصولات در واحدهای مرتبط با دام و طیور نیازمند حضور دامپزشکان هستیم.